Wizerunek

Celem Projektu Wizerunek jest zainicjowanie działań na rzecz zmian fizycznego otoczenia firmy (zieleń, mała architektura, oznakowanie) przy zaangażowaniu jej pracowników oraz partnerów lokalnych.

Zagospodarowanie i upiększenie otoczenia firmy przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności. Korzyści wynikające z podniesienia walorów estetycznych zakładu i jego otoczenia rozciągają się również na społeczność lokalną, która może cieszyć się często jedyną szansą na teren rekreacyjny w mieście lub też - na wzór zakładu - poprawić wizerunek własnych gospodarstw domowych.

Firmy coraz częściej zwracają uwagę na inne elementy, które stanowią "wartość dodaną": atrakcyjność wizualną otoczenia oraz możliwość włączenia się w działania na rzecz ochrony środowiska.

Korzyści dla firmy:

  • Zmiana / poprawa wyglądu otoczenia firmy (zieleń, tereny rekreacyjne, elewacja budynków, oświetlenie, mała architektura).
  • Efekt marketingowy - dbająca o swój wygląd firma jest postrzegana jako solidna, estetyczna, odpowiedzialna za otoczenie, przyjazna dla ludzi i środowiska.
  • Poprawa organizacji ruchu na terenie firmy (oznakowanie, drogi, chodniki, place manewrowe, parkingi).
  • Podniesienie bezpieczeństwa wokół firmy (odpowiednie oświetlenie, ogrodzenie).
  • Rekultywacja zniszczonych terenów i przekształcenie ich w tereny reprezentacyjne, rekreacyjne.
  • Nawiązanie współpracy ze społecznością lokalną (sąsiedzi firmy, szkoły, lokalne organizacje pozarządowe) - firma jest postrzegana jako odpowiedzialny partner.
  • Zaangażowanie pracowników w realizację Wizerunku służy integracji zespołu.
  • Wzrost świadomości ekologicznej pracowników firmy, sąsiadów, klientów.
  • Trening w zarządzaniu projektem.

Korzyści dla środowiska:

  • Rekultywacja zniszczonych i zaniedbanych terenów.
  • Zorganizowanie terenów zielonych w otoczeniu biznesowym.
  • Zapewnienie opieki terenom zielonym.

Korzyści dla społeczności lokalnej:

  • Realizacja projektu Wizerunek na terenach przemysłowych to dobry przykład dla otoczenia - efekt edukacyjny.
  • Działania związane z realizacją projektu stanowią platformę do nawiązania współpracy i porozumienia pomiędzy różnymi podmiotami, co stanowi punkt wyjścia do realizacji kolejnych wspólnych projektów.

Sposób realizacji:

Firma członkowska Programu Czysty Biznes przygotowuje list intencyjny (deklaracja chęci udziału firmy w projekcie) oraz wypełnia ankietę dotyczącą projektu Wizerunek. Wypełnienie ankiety ma na celu przedstawienie potrzeb firmy i charakterystyki terenu, dla którego przygotowywany będzie projekt. Na tej podstawie, Fundacja podejmuje decyzję o udziale firmy w projekcie.

Projekt zagospodarowania terenu wokół firmy przygotowuje nieodpłatnie wybrana grupa uczniów lub studentów (w roku 2009 są to studenci Wydziału Architektury Krajobrazu Politechniki Krakowskiej) na podstawie indywidualnych ustaleń z firmą i wizyt w firmie. Koszt materiałów i sadzonek potrzebnych do realizacji projektu ponosi firma, dla której przygotowywany jest projekt.

Pliki do pobrania:
Procedura wdrażania projektu Wizerunek
Ankieta do projektu Wizerunek
List intencyjny do projektu Wizerunek

Kalendarz


Filmy

Konkurs Czysty Biznes 2010

Darczyńcy

„Propagowanie czystego biznesu w Polsce” 2007-2010

  W latach 2007-2011 Czysty Biznes był wspierany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię poprzez dofinansowanie ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego.

 

Partnerzy

 

 

 

 

Partnerzy Biznesowi Fundacji

Tchibo w Polsce

 

 

Media

<